Thursday, March 18, 2010

ayam tua

Kau jual sajalah ayam tua kau tu, dah tak ada nilainya. kalau yang muda tu sedap sikit mata memandang, boleh diusap dan dibelai. Dahah tua, dah tak berselera aku tengok. Jalan pun tergedik2 menghayunkan ekornya yang tak berapa nak tumbuh. Kau rasa berapa sen kau akan dapat?

Entahlah Zali... kesian pula aku nak jual, dah banyak jasa dia pada aku, sejak dari dulu lagi. Memanglah aku pun dah tak berselera tengok dia, tapi aku tak sampai hati. nanti apa kata orang, dah habis madu sepah dibuang, dulu ayam tu lah punya rezeki aku. Dah berapa banyak telurnya aku jualkan untuk menyara hidupku. Malah membiakkan ayam2ku. tanpanya tak bernafas juga hidupku rasanya...
Eh... kalau kau nak aku bagi free jer.

Sorrylah... kau ingat aku ni haprak sangat... mengutip sisa2 yang orang dah tak lalu. Hey... aku belanja lebih pun tak per janji puas hati, muda, comel dan pastinya mongel. Dan aku akan pastikan setiap mata yanng memandang akan terpukau. Fuhh... terangkat egoku.

Eh! kalau kau masih nak simpan si tua kau tu... ni aku nak bagi sikit nasihat. Baik kau jaga dia elok2, bagi suplement yang secukupnya, buat make over, janganlah kedekut utk. si tua tu, ni tidak kalau dgn. ayam yang muda2 kau sanggup berabis, sebulan gaji kau pun tak per. Janji ada respon. Bagi makan yang sedap2 di tempat yang mahal2, utk si tua tu apa kau buat? Yang muda pun akan jadi tua juga. Kau pun bukannya muda lagi dah hampir setengah abad.

Yang kau sibuk sangat ni apasal, macamlah kau tu baik sangat...
Baik kau balik rumah tengokkan si tua kau kat rumah tu,

Ada aku kisah...

No comments:

PERKAHWINAN MOKCIK

DUNIA NORLIDA DAN ANAK-ANAKNYA

pYzam Page Pets
pYzam Page Pets Page Pets & MySpace Layouts

DUNIA NORLIDA DAN ANAK-ANAKNYA

pYzam Page Pets
pYzam Page Pets Page Pets & MySpace Layouts

DUNIA NORLIDA DAN ANAK-ANAKNYA

pYzam Page Pets
pYzam Page Pets Page Pets & MySpace Layouts

DUNIA NORLIDA DAN ANAK-ANAKNYA