Tuesday, February 2, 2010

Cerita Kedai Kopi


Hari ini aku seperti biasa mengunjungi kedai kopi @ kantin. Selepas raptai di tapak perhimpunan. Selesai makan aku bayar dgn. RM50.00. Tiada baki, aku terpaksa ke kelas sebab menggantikan Si Faridzul yang sibuk dgn. latihan dan raptai. Sampailah rehat kelas berjalan.
Waktu rehat aku ke kedai kopi sekali lagi untuk mengambil balik wang baki dan menghilangkan dahaga. Aku memesan segelas air barli. Aku minum di meja tengah bersama dgn.mimie (bukan kekasih Norman yer), aku cepat2 habiskan air sebab ada kelas selepas rehat.
Sehabis kelas aku ke bilik guru, tiba-tiba... Wan (Mama Juwie) menegurku katanya ada berita sensasi. Namun aku tak berpuashati dgn. ceritanya, jadi aku Cari Kak Num (Mayang Sari) untuk menambahkan sensasinya.
Menurut ceritanya sekembalinya aku dari kedai kopi dan meja itu kosong tanpa pengunjung, tiba-tiba...
Zakiah ternampak seolah-olah gelasku tadi bergerak sendiri menuju ke sudut meja yang berlainan arah dan jatuh berderai bersama-sama dengan kain alasnya. Faridzul nyang ketika itu sedang berdiri di pintu kedai kopi tergaman... dan ...tak jadi nak makan.
Kak Hasnah yang nak ke kedai kopi juga takut terus membeli roti di Koperasi untuk mengalas perut.
Ini adalah kali kedua kejadian gelas pecah secara tiba-tiba. Awalnya gelas Ustaz Anwar yang masih berisi air tiba-tiba pecah tanpa sebab. Sampai sekarang Kak Ton takut untuk ke kedai kopi.
Misteri...
PERSOALANNYA : BAGAIMANA DAN MENGAPA IANYA BERLAKU?

Adakah sesiapa di sebaliknya...
Jangan biarkan hidup anda diselaputi misteri, miss call takper...

No comments:

PERKAHWINAN MOKCIK

DUNIA NORLIDA DAN ANAK-ANAKNYA

pYzam Page Pets
pYzam Page Pets Page Pets & MySpace Layouts

DUNIA NORLIDA DAN ANAK-ANAKNYA

pYzam Page Pets
pYzam Page Pets Page Pets & MySpace Layouts

DUNIA NORLIDA DAN ANAK-ANAKNYA

pYzam Page Pets
pYzam Page Pets Page Pets & MySpace Layouts

DUNIA NORLIDA DAN ANAK-ANAKNYA